+chabro logo 2015

SALES BOOTCAMP 1 -Vision för motivation  

Vision för motivation är den första delen av sex på Sales Bootcampen på Google digitalakademi. Varje del är avgörande för framgångsrika företag. Försäljningens delmoment för att bli framgångsrika säljorganisation med toppsäljare.

I första delen av Sales Bootcampen - Vision för motivation svarade vi på frågorna:
- Vad fyller du och ditt företag för funktion?
- Varför ska kunderna köpa av just dig? 
- Hur är din perfekta säljpitch?

Vad har ditt företag för VISION? Vad fyller du och ditt företag för funktion? 
En vision är enligt Wikepedia ”En vision uttrycks oftast som ett framtida tillstånd som man vill uppnå, och behöver inte uppfylla formella krav på realism, tidsbundenhet eller mätbarhet.” Jag skulle vilja säga ett dröm tillstånd som företag och personer vill uppnå. T.ex. Elon Musk har som vison, en dröm, att placera människor på Mars. Effekten av det är att det måste finnas fantastiska batteri för att klara elförsörjningen på Mars. "bieffekten" har blivit elbilarna Tesla. Bieffekter eller en strålande produkt? Det var inte tänkt att det skulle bli elbilar. När du vet ditt företags vision så har du en riktning att gå mot. Du kan fråga dig, leder det du vill göra mot din vision. 
*
Varför ska kunderna köpa av just dig?
Ledarskap och försäljning är en konst som måste övas och läras. Den första delen är att veta sin VISION, VARFÖR man gör det man gör. Varför ska man gå upp varje morgon och vara motiverad att gå till jobbet? Vad tillför jag världen varje dag på jobbet? När du vet min VISION, VARFÖR, känner du mening och kommer att vara en motiverad medarbetare och ledare. Så heja ledningen, gör klart och tydligt er vision för medarbetarna.

Tänk på att medarbetarna i många fall inte har inte varit med i visionsarbetet. Det är mycket vanligt att det blir ett stort GAP just här. 
Inspireras av WHY, The golden Cirkel, som beskrivs av Simon Sinek på ett strålande sätt och ger oss förståelse för vad som är viktigt för att kunder ska köpa av oss. Du måste veta ditt varför, WHY, för att kunderna ska vilja köpa av dig. 
*
Hur är din perfekta säljpitch? Max 30 sekunder. den hjälper dig och de du pratar med. 
1.Intresseväckare–WHY
2.Något Unikt
3.Vad du vill!

Min pitch är:
Jag vill att alla företag ska vara hållbara och lönsamma med motiverade medarbetare.
Jag har utformat och genomför Sales Bootcampen på Google Digitalakademi. 
Jag vill kompensutveckla fler inom ledarskap och försäljning.
*
Min erfarenhet är att många ledare och medarbetare inte vet VARFÖR de gör det de gör. Det vet att de ska gå till jobbet och få lön den 25:e. Men VARFÖR?

Därför är VISION den absolut mest avgörande och grundläggande för att det ska finnas MOTIVATION i teamet. 

Vill du utveckla din försäljnig och ledarskap?
Vi vill hjälpa fler att bli framgångsrika ledare och säljare!

Kontakta oss och berätta dina/era utmaningar så kommer vi med förslag på lösning.

Framgångs hälsningar
Lotta

Lotta@chabro.se
 

Vision för motivation, säljutbildning
Säljutbildning, säljträning, sales bootcamp

Kommentera gärna eller be oss kontakta dig:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln