+chabro logo 2015

SALes bootcamp 2 - hitta kundens hjärta

Hitta kundens hjärta är del två på Sales Bootcampen på Google digitalakademi i Stockolm. Sales bootcampen är i sex delar. Varje del är avgörande för framgångsrika företag i försäljningen för att bli en framgångsrik säljorganisation och säljare.

I andra delen av Sales Bootcampen - Lär dig hitta kundes hjärta, svarar vi på:

- Vad har dina potentiella kunder för förväntningar? 
- Vilka kunder bör du satsa på? 
- Hur når du dina potentiella kunder på bästa sätt? 

- Vad har dina potentiella kunder för förväntningar? 
Vi måste börja med att komma överens om vad kunden köper. På känsla eller fakta?. Kunden köper på känsla till 90 % dvs. kunden köper med hjärtat. Då måste du hitta en kommunikation som leder till kundens hjärta. En kommunikation som gör att kunden känner sig trygg och säker. Att du ser, hör och gillar kunden.
Våga fråga var kunden önskar för att köpa av dig!

- Vilka kunder bör du satsa på? 
Börja fundera på vilka kunder som är lönsamma och som du vill jobba med. Vilka är dina drömkunder? Om du får dröm helt fritt, vilken kund vill du ha? De kunder som tar 20% av din tid och ger dig 80% försäljning är en bra början. Det gör att du kan ta bort de som tar 80% av din tid och endast ger 20% försäljning.

- Hur når du dina potentiella kunder på bästa sätt? 
Det finns många säljkanaler som du kan satsa på. Börja att fundera på vad dina drömkunder kommer att gilla. Det är hela tiden ett val utifrån var drömkunden helst vill att du ska vara. 

Hoppas att du har fått lite uppslag och nya funderingar. Kommentera gärna.
Stort lycka till!

Behöver du hjälp att bli en bättre säljare eller vill du tipsa om någon som behöver bli en bättre säljare.
Jag vill hjälpa fler till framgång!

Kontakta mig direkt! 
 

Kommentera eller be mig kontakta dig:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln